Beste Shariar Khalili/Ivar Dechesne,

Als je iets graag wilt moet je daar tijd en energie in steken. Vandaar deze website. 3 november heb ik deelgenomen aan de Inhousedag bij CoolBlue. Eerder gehoorde verhalen werden bevestigd en sindsdien ben ik er zelf van overtuigd: “hier ga ik werken”. Nu jullie nog.

Zoals u kunt zien in mijn CV heb ik een bachelor opleiding afgerond, schrijf ik momenteel mijn masterscriptie en heb ik diverse professionele- maar ook informele ervaringen opgedaan. Ik heb hierdoor een aantal essentiële lessen geleerd: tijdens mijn studie International Business and Management (IBMS) aan de Avans Hogeschool ondervond ik al snel dat mijn passie bij marketing en sales ligt. Dit werd bevestigd tijdens mijn stage op de marketing & sales afdeling bij meubelfabrikant Viccarbe. Tijdens mijn afstudeerstage en baan als projectmedewerker op de Sales afdeling van de Efteling, mijn masteropleiding Marketing Management aan Tilburg University en mijn stage op de Product Innovation afdeling bij MetrixLab heeft deze interesse zich gespecificeerd naar een interesse voor data gedreven bedrijfsvoering.

En dan nu op mijn manier… Waarom ik ervan overtuigd ben dat ik en CoolBlue vrienden kunnen worden? Ik baseer graag beslissingen op aantoonbare feiten: het meten, kwantificeren en analyseren van gedrag om daarop vervolgens weloverwogen keuzes te maken is iets waar ik goed in ben en wat ik graag voor jullie ga doen. Het geeft een bepaalde zekerheid en zelfvertrouwen om belangrijke beslissingen te nemen wanneer de uitkomst ‘waarschijnlijk’ al is voorspeld. CoolBlue houdt van data; ik houd ervan betekenis aan deze data te geven. Daarnaast beschik ik over een out-of-the-box mentaliteit waarmee ik kan blijven innoveren met specifieke klantgerichte verbeteringen. Neem deze website vooral als voorbeeld. Een focus op klant gerichtheid en data: dat is de baan die ik zoek en de vacature die jullie hebben. Dit sluit aan bij mijn competentie én wat ik wil leren.

Halfjaar Valencia, halfjaar Indonesië, halfjaar alleen rondtrekken door Zuid-Oost Azië: niet meer op mijn to-do lijstje te vinden. Interculturele mengelmoezen staan me aan. Ik heb nog een goed verhaal over kaarttrucs doen voor corrupte Indonesische politieagenten om 04:00 in the middle of nowhere, en nog eentje over gestrand zijn in Hong Kong met nog €0,30 op zak. Ik heb geleerd open-minded te zijn en dat andere ideeën en opvattingen zo slecht nog niet zijn. Enfin, ik vertel graag over oude en nieuwe avonturen en ik ben er van overtuigd dat internationale ervaring van pas komt in een snel groeiende organisatie als CoolBlue.

Ik ben niet de juiste keuze voor CoolBlue omdat ik beschik over de juiste set van vaardigheden. Gelukkig beschikt geen enkele reeds afgestudeerde sollicitant over deze complete set van vaardigheden. Ik ben wél de juiste keuze voor CoolBlue omdat ik weet dat ik de kwaliteiten en de drive heb om deze set van vaardigheden te leren en te gebruiken. Een wil om te groeien: daarom ga ik slagen in de functie Online Marketeer Conversie. Zoals reeds vermeldt: “als je iets graag wilt, dan moet je daar tijd en energie in steken”, dat is waar ik voor sta en ik ben er van overtuigd dat de combinatie van een portie gezond verstand en doorzettingsvermogen hetgeen is waarmee ik me onderscheid én een toegevoegde waarde voor CoolBlue kan worden. Ik ben analytisch ingesteld, innoverend, hardwerkend en ik leer snel. Februari 2017 studeer ik af. Ik hoop dat ik voor die tijd de kans krijg om de content van deze website te ondersteunen in de vorm van een persoonlijk gesprek.

Dit ben ik, en mooier kan ik het niet maken. Letterlijk. Kijk deze website: mooier kán ik het niet maken. Wanneer CoolBlue mij in dienst neemt, heeft deze website een conversie gerealiseerd van 100% en zijn volledige inventaris in recordtijd verkocht. Sollicitanten met dat soort resultaten wil je in dienst hebben!

Ik wil vrienden worden. Tot snel!

Thijs van Oirschot

Download PDF version

Download PDF version

HERE

Go to curriculum vitae

Go to curriculum vitae

HERE